А. Умурзакова — Қазақстан Республикасы ІІМ М.Бөкенбаев атындағы Ақтөбе заң институтының күндізгі оқу факультетінің оқытушы-әдіскері, полиция майоры
ОҚУ ОРЫНДАРЫНДА ЖАҢА ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ПАЙДАЛАНУ
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ НОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ
USE OF NEW TECHNOLOGIES IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Түйінді сөздер: оқыту әдісі, сабақ, ғылыми технология, технология, педагогика, компьютерлік технология, жеке дара оқыту, оқытушы.
Ключевые слова: методика обучения, урок, научная технология, технология, педагогика, компьютерная технология, индивидуальное обучение, преподаватель.
Keywords: teaching methods, lesson, scientific technology, technology, pedagogy, computer technology, individual training, teacher.
«Тәуелсіз ел тірегі — білімді ұрпақ» десек, жаңа дәуірдің күн тәртібінде тұрған келесі мәселе — сапалы білім беріп, ғылымды дамыту.
Осы орайда білім ордасы — біздің қызмет жасап отырған институт, ал институттың жүрегі педагогтар екендігі белгілі. Бүгінгі білім — ХХІ ғасырдың берік тұтқасы, өйткені жаңа ғасыр — бәсеке ғасыры, білімділер мен біліктілер ғасыры, ұрпағымыздың әлемдік білімнің асқар шыңына шырқай алар шағы. Өте күрделі, көп мағыналы ұғымдардың бірі «білім» сөзі. Білім — адамның жүйеленген білік, дағдыларды меңгеру үрдісі мен нәтижесі.
Қазіргі заманғы ғылыми техникалық үрдістің қарқыны білім беру жүйесінің алдына мүлде жаңа міндеттер қойып отыр. Педагог ғалымдар қазіргі кезде қолданылып жүрген білім беру технология терминің әр қырынан ашып көрсетуде.
Олар технология терминіне келесідей анықтама береді:
Технология — өндірістік үрдісті жүргізудің әдістері мен тәсілдері жайлы білім жиынтығы.
- технология – оқушы мен ұстазға бірдей қолайлы жағдай тудыратын оқу үрдісін ұйымдастыру және жүргізу, бірлескен педагогикалық әрекетті жобалаудың жан-жақты ойластырылуын білдіреді;
- технология – дидактикалық жүйенің процессуалды бөлігі;
- педагогикалық технология – педагогикалық мақсатқа жету үшін пайдаланылатын барлық дара инструменталдық және методологиялық құралдардың қолдану реті мен жиынтығының жүйесі;
- педагогикалық технология – тәжірибеде іске асырылатын педагогикалық жүйенің жобасы, ал, педагогикалық жүйе дегеніміз – белгілі бір қабілеті бар дара тұлғаны қалыптастыруға бағытталған педагогикалық әсерді ұйымдастыруға қажет құралдар, әдістер мен тәсілдердің өзара байланысқан бірлігі;
- оқыту технологиясы – оқытудың тиімді жолдарын зерттеуші ғылым саласында оқыту үрдісінде қолданылатын әдістер, тәсілдер мен қағидалар және нақты оқыту үрдісі саласында функция атқарады.
Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігі М.Бөкенбаев атындағы Ақтөбе заң институты жаңа технологияларды пайдалану мәселесі бойынша қазіргі уақытта кең көлемде жұмыстар жүргізуде. Нақтырақ айтсақ, тәуелсіз мемлекеттер достастығы елдерінің ведомстволық оқу орындарымен жасалынған білім беру және ғылыми қызметтер саласындағы халықаралық серіктестік жөніндегі хаттамалар негізінде бірігіп жұмыстар атқаруда. Мысалы, Ресей ІІМ Воронеж институтытының, Ресей ІІМ Нижегород академиясының, Ресей ІІМ Баранауыл заң институтының, Ресей ІІМ Қиыр Шығыс заң институтының, И.Д. Путилин атындағы Белгород заң институтының, Ростов заң институтының, Нижегород академиясының профессорлық-оқытушылық құрамымен онлайн байланыста көптеген дөңгелек үстелдер мен дәрістер өткізілуде. бұл дегеніміз, қазіргі уақытта техниканың дамығандығын пайдалана отырып, көптеген жұмыстарды жедел түрде атқаруға үлкен мүмкіншілік туып отыр. Іс-шаралар барысында көптеген ұсыныстар айтылып, профессорлық-оқытушылық құрам мен курсанттар кең көлемдегі мағлұматтарға ие болды[1].
Сабақ – оқытудың ең басты формасы. Педагогикалық үрдісті ұйымдастырудағы сабақтың артықшылығы, оның жеке, топтық және бақылау жұмыстарын қолайлы түрде үйлестіру мүмкіндігінің кең болуында. Сондай-ақ ол оқытушыға материалды жүйелі түрде беруге, педагогикалық іс-әрекеттің әдіс-тәсілдері арқылы тәрбие тапсырмасын да нәтижелі шешуге мүмкіндік береді. Әдіссіз оқыту үрдісі жүзеге асырылуы мүмкін емес.
Осы оқыту әдісі дегеніміз не? Оқыту әдісі — дидактиканың ең басты құрамды бөлігінің бірі. Оқыту әдістері білім берудің мазмұны сияқты, оқытудың жалпы мақсаттары және міндеттерімен анықталады. Оқыту процесінің нәтижелі және сапалы болуы оқыту әдістемесінің тиімді шығармашылықпен жүзеге асырылуына байланысты. Ол – оқытушы мен тыңдаушының бірігіп жұмыс атқаруы. Оның арқасында білімнің, іскерліктің, дағдының қалыптасып, тыңдаушының дүние танымдылығы мен қабылеттілігінің артуы.
Білім беру технологиялары мына негізде ұсынылады:
1) дамыта оқыту технологиясы;
2) модульдік оқыту технологиясы;
3) ірі блогты шоғырландыра оқыту технологиясы;
4) перспективалық – озық оқыту технологиясы;
5) ойындық оқыту технологиясы;
6) оқу материалдарының сызбалық және белгілік модельдерінің негізінде жеделдетіп, оқыту технологиясы;
7) жекелеген оқытудың технологиясы;
8) топ ішіндегі саралап оқыту технологиясы.
Педагогикалық технология ұғымы мынадай деңгейлерде қолданылады. Салалық (пәндік): бір пән шеңберіндегі оқыту мен тәрбие мазмұнын жүзеге асыруға негізделген әдістер мен құралдар жиынтығы.
Педагогикалық технологияларды мынадай талаптарға жинақтауға болады:
1) педагогикалық қарым-қатынасты ізгіліктік негізінде құру;
2) ынтымақтастық педагогика;
3) ізгілікті-тұлғалық оқыту технологиясы;
4) адамгершілікті қалыптастыруға негіздеу.
Тыңдаушының әрекетін жандандыру және жетілдіру негізіндегі оқыту технологиясы:
1) ойын сабақ технологиясы;
2) проблемалық оқыту;
3) тірек конспектілері негізінде оқыту технологиясы;
4) коммуникативті оқыту жүйесі.
Оқу процесін ұйымдастыру және басқару тиімділігіне негізделген:
1) программалап оқыту;
2) дифференциалдап оқыту;
3) даралап оқыту;
4) ұжымдық және топтық оқыту тәсілдері;
5) компьютерлік технология.
Қазіргі таңда жаңа технологияларды пайдалану білім жүйесінің басты факторы болып табылады. Жаңа технологияны, әдіс-тәсілдерді тиімді қолдану білім сапасын көтеруге мүмкіндік береді.[2]
Бүгінгі білім беру жүйесінің басқаша екендігі: «Білім беру жүйесінің басты міндеті — ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар, ғылым мен практика жетістіктері негізінде жеке адамды қалыптастыруға, дамытуға және кәсіби шыңдауға бағытталған білім алу үшін қажеттті жағдайлар жасау» делінген Қазақстан Республикасының Білім беру туралы заңында. Бүгінде жас ұрпақтың жаңаша ойлауына, дүниетанымының қалыптасуына, білік негіздерін меңгеруіне ықпал ететін жаңаша білім мазмұнын құру — жалпы білім беру жүйесіндегі өзекті мәселенің бірі. Сабақты жаңаша үрдіспен өткізу оқушылардың білім сапасын арттырып қана қоймай, олардың шығармашылық және ойлау қабілеттерін дамытады[3].
Бүгінгі таңда оқытудың жаңа технологияларын жасап, институт практикасына енгізуді іске асыру — өзекті мәселелердің бірі. Осыған орай, әдістемелік жұмысты ұйымдастырудың жаңашыл жолы шығармашылық топтардың жұмысына үлкен көңіл бөлу қажет. Олар оқытудың жаңа түрлерімен жақын танысып, тиімді әдіс-тәсілдерін күнделікті сабақтарында пайдаланып, әріптестерімен тәжірибе алмасу мақсатында тәжірибелік, панорамалық сабақ түрлерін көрсетеді және олар институт кеңестері арқылы талқыланып, болашақта оқу-тәрбие процесіне пайдалануларына жолдама алуы қажет деп ойлаймын.
Үздіксіз өзгеріп тұрған заман тұлғаның сол заман талабына сай білім алып, жаңа әдістерді меңгеруін талап етеді. Осыған орай, оқу-тәрбие үрдісіне жаңа педагогикалық технологияларды жүйелі пайдаланудың маңызы зор. Оқу-тәрбие үрдісін жаңалықтармен қамтамасыз ету барысында ғана біз саналы да, білімді азамат тәрбиелей аламыз.
ТҮЙІН
Мақалада автор жаңа технологияларды, әдіс-тәсілдерді және білім сапасын жақсарту құралдарын пайдалану білім беру жүйесінің маңызды факторы болып табылады деген пікірін білдірді.
АННОТАЦИЯ
В статье автор высказывает свое мнение о том, что использование новых технологий, методов и средств повышения качества образования является ключевым фактором системы образования.
ANNOTATION
In the article, the author expresses his opinion that the use of new technologies, methods and means of improving the quality of education is a key factor in the education system.